8 dec. 2011

Frågor

Jag har fått lite frågor angående att vara au pair. Ni får gärna ställa fler frågor för de tycker jag bara är kul!

Måste man ha körkort?
Svar: De beror på vart man väljer att åka. Med STS så kan man åka till Nya Zeeland, England, Frankrike eller USA. Om man väljer att åka till USA som jag har gjort så är de ett krav att man har körkort innan man åker. Det samma gäller för Nya Zeeland men om man väljer att åka till Frankrike eller England så är de inget krav att ha körtkort. Det är ju alltid bra att ha körkort och är ju självklart en merit.

Vad är 2 st childcare references och personal reference?
Svar: Childcare references innebär referenser från två olika personer/ställen där du har jobbat med barn av något slag. Dock får man inte vara släkt med personen. Personal reference innebär en helt vanlig referens som du inte har jobbat med barn med eller är släkt med. Tex en person som man känner som du tror ställer upp som referens. Jag tror dom gärna vill att dom här personerna ska vara vuxna.

Jag hoppas att jag har svarat på era frågor, annars är de bara att fråga igen.
Som sagt, ställ gärna fler frågor angående att ansöka som au pair eller bara allmänt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar